Fääst och Gammel Farmor äventyr

Tänker inte sitta och och skriva ner allt jag gjort sen sist, så tänker enbart berätta om de senaste dagarna..
FREDAG
I fredags fyllde mamma år (Grattis mamma), pappa var i Tyskland och handlade fin fina saker...
Så vi brudar i huset passade på att festa till det lite extra, tog med oss lite gott sällskap.. Det vill säga min älskling och Erika med sina mer än lovligt galna ungar.. Vi åkte till Vadstena i snöyran, för att käka på Mi casa.. Riktigt god mat, var mätt även vid frullen på lördagen.. Efter vi myst klart i Vasna, drog Danne och jag självklart till den lilla fritidsgården hemma hos freja.. Där sågs det på Fredag hela veckan och Idol finalen.. Freja blev typ sur för att Daniel åkte ut och sa att vi inte längre var välkomna hem till honom på fredagarna för att se på Idol... Drog hem efter att grabbarna lugnat ner sig och skulle ut o hänga med bilarna på den hala vägen. Jag åkte hem och snacka skit med mamma.
LÖRDAG
Jobb, jobb o jobb.. Efter regn kommer solsken... Gick upp skapligt för att hinna åka till Lkpg och städa, gick relativt snabbt.. Hem käka och duscha, för att sedan dra till Mjölby för att sitta barnvakt några timmar.. Spelade en massa spel, inte så roligt. Ungen kan verkligen inte förlora så fuska sig till seger hela tiden.. Blev en hel del fika, en jädra massa bullar, kakor, frukt och godis.
Hem för att sedan bli hämtad av älskling och sen FEST.. pepp som fan!!  Hann hem och fixa till sig lite precis lagom till han kom.. Duktigt av mej, att vara klar i tid för en gångs skull.. Jag är vääääldigt stolt över mej...
Festen började vid 17 tiden, Nästan alla Grabbarna var samlade, utom Freja och självklart Stårt.. 
Mer folk kom det och till slut var det ganska fullt i lägenheten.. 10 boyz o jag, trivdes som fisken i vattnet.. Haha, kom ett gänger tjejer till slut..
NV-gänget skulle ut o bowla, men hade redan pratat med boysen o festen. Trevlligt och snällt att ni ringde igen och ville ha med mej. Säger bara en sak, tur att jag aldrig kom med.
En lyckad kväll, en del mer fulla än andra.. (Ingen nämnd, ingen klämnd)
SÖNDAG
Seg, sov länge ända till 12.. Det är väldigt länge för att vara jag!!! Gick upp duscha glodde på tvn. Frulle lagom innan min taxi kom, som vanligt var hon sen. Min mormor, inte ovanligt. Frulle vid 14, och mormor kom vid 14.50...
Hem till ett bull och kak-kalas, blev inte så mkt kak-kalas ätande.. vänta på käket som kom senare..  Tur att min föreläsning var inställd idag,måndag.. Hade aldrig kommit upp i tid så att jag varit där i tid...
MÅNDAG
Idag har jag varit social med min mamma och min mammas farmor.. Först självklart fika, man kan inte åka iväg på äventyr utan att man druckit kaffe. Det bar av till Skänninge och ÖB, mammas farmor ville få tag på chokladkartonger. En sak ska ni vet, när min mammas farmor är ute på vift då ska allt gå väldigt snabbt. Att gå omkring och små glutta på saker och ting är inget alternativ. Klar på ÖB då bar det av till glasbanken, Farmorn ville ha glögg.. Men vi hann iaf in på Nordiska och in o ut genom Tant Vit's dörr (ngn sekund). Blev iaf bjuden på god mat på Skånska Lasse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0